GYO HİSSELERİ NEDİR?
![]() |
GYO Hisseleri Hakkında |
GYO Hisseleri Nedir?
Gayrimenkul Yatırımı ve GYO Hisseleri: Algı Farklılığı ve Potansiyel Getiri
Türkiye'de tasarrufların önemli bir bölümü hala risksiz varlık sınıflarında değerlendiriliyor, ancak global piyasalara yeni bir likidite dalgası gelirken bu varlık sınıfının negatif reel getirilerle karşı karşıya kalabileceğini vurgulamak istiyorum. Aynı şekilde, hisse varlık sınıfının önemini bir kez daha hatırlatmak da önemlidir. Hisse yatırımının başarılı olabilmesi için iki şeyin önemli olduğunu altını çizmek istiyorum: Öncelikle, yatırım yapılan şirketi iyi tanımak gerekmektedir. İkinci olarak ise, gürültüye kulaklarınızı tıkamak önemlidir. Eğer hisse yatırımınızı uzun vadeli stratejik bir perspektifle yapabilirseniz, hisse piyasası sizin için bir kaybedenler kulübü olmaktan çıkacaktır. Uzun vadeli stratejik bir hissedar gözüyle yatırım yapabilmek için nasıl hareket edilmesi gerektiğine dair anlatmaya çalışacağım. Bu konuyu anlaşılır kılmak için gayrimenkul sektöründe faaliyet gösteren şirketlerden örnekler vereceğim. Gayrimenkul yatırımı, genellikle hisse yatırımından daha kolay bir şekilde yapılabildiği için pek çok kişi tarafından tercih edilir ve daha rahat bir uyku sağlar. İstanbul gibi bir şehirde taşınmazların değeri ve uygulanan politikalar nedeniyle yatırımcılara bugüne kadar iyi getiriler sağlanmıştır. İstanbul, büyük ve küçük önemli yatırımcı tabanına dayanan bir rant merkezine sahiptir. Türkiye'ye özgü bir yatırım modeli olarak, yeni inşaat projelerinin başlangıç aşamasında alıp bitmesine yakın satış yapma yöntemi bile oluşmuştur. Ancak neden borsada işlem gören gayrimenkul yatırım ortaklıkları (GYO) şirketleri bu ilgiden yeterince faydalanmazlar? GYO hisseleriyle bir gayrimenkulün değerini etkileyen farklı bir dinamik var mıdır? Kesinlikle yoktur. Aslında, hisse senetleri ve gayrimenkulün dayanak varlıkları aynıdır. Aralarında sadece algısal bir risk farklılığı bulunmaktadır. GYO hisselerinin gayrimenkulden farklı olduğu algısı, hisse yatırım kültürünün henüz gelişmemiş olmasından kaynaklanan bir algı farklılığıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder
Fikirlerinizi belirtin.